Array ( [type] => 8192 [message] => mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead [file] => /home/blogir/public_html/blog/tag.php [line] => 43 )  گل لادن گل لادن

گل و گیاه ظرافت

گل لادن

گل لادن

گل لادن به نور زياد و مستقيم آفتاب نياز دارد آن را در محلي از باغچه بكاريد كه نور مناسبي را دريافت نمايد. بطوركلي اين گياه به آفتاب كامل و نور مستقيم نياز دارد اما نبايد در معرض نور شديد قرار گيرد. اين گياه مي‌تواند در شرايط نيمه سايه هم عملكردي خوبي را از خود نشان دهد؛ اما در سايه بيش از حد و نبود نور مستقيم، باعث بزرگ شدن برگ‌ها و كاهش گلدهي مي‌شود. لادن نسبت به بي‌آبي مقاوم است اما براي شادابي و گلدهي خوب به آبدهي منظم نياز دارد. قبل از هر بار آبياري سطح خاك را لمس نماييد در صورت خشك بودن مجدداً آبدهي را انجام دهيد. در فصل گرما روزي يك‌بار آب دادن مناسب است.

دماي مناسب براي نگه‌داري لادن ۲۸ درجه است.لادن به سرماي كم مقاوم است ولي تحمل يخبندان را ندارد. از طرفي هوا اگر زياد گرم باشد، باعث مي‌شود عمر گل‌ها كوتاه شود. پس در تابستان بايد بعدازظهرها در محل سايه نگه‌داشته شود. خاك مناسب براي اين گياه خاك شني و سبك است خاك بايد زهكشي خوبي داشته باشد. كود نيتروژن به زياد شدن شاخ و برگ و توليد گل‌هاي بيشتر كمك مي‌نمايد.

كشت بذر گل لادن اصلي‌ترين روش ازدياد است كه به دو صورت انجام مي‌گيرد. يا گياه را مستقيماً در خرداد ماه در زمين اصلي كشت مي‌كنند و يا در مناطق سرد در آخر زمستان در خزانه مي‌كارند و بعد با خاك اطراف ريشه به زمين اصلي انتقال مي‌يابد. در اين حالت در بهار گل زيادي توليد مي‌كند. اين گياه به انتقال حساسيت دارد به همين دليل نشاكاري كمتر انجام مي‌شود. نكته قابل‌توجه در روش كشت با خريد بذر گل لادن اين است كه براي كاشت بايد از بذر گل لادن تازه استفاده كرد چون بذرهاي مانده، قوه ناميه كم و درنتيجه درصد جوانه‌زني كمي دارند.

مي‌توان از گل لادن براي راحتي دفع، مقابله با سرماخوردگي و مراقبت از مو استفاده كرد. اگر جز افرادي هستيد كه جعبه‌ي كمك‌هاي اوليه‌تان را پر از داروهاي مختلف نمي‌كنيد، اگر اعتقادي به داروهاي امروزي نداريد و به قول بنده خدايي آن‌ها را گچ مي‌دانيد و اگر طرفدار داروهاي گياهي و طبيعي هستيد اين مطلب به دردتان مي‌خورد. مي‌خواهيم ۳ خاصيت گل لادن را بازگو كنيم. دانه‌هاي خشك گل لادن خواص مليني دارد. در واقع اين دانه‌ها عمل دفع را راحت‌تر مي‌كند. ۷۰ گرم دانه‌ي خشك گل لادن را پودر كنيد. ۱۵۰ گرم عسل به آن اضافه كنيد. هر روز تا زماني كه حالتان بهتر شود ۳ قاشق چاي‌خوري ميل كنيد.

براي خريد بذر گل لادن و ساير بذرها به فروشگاه بذر ظرافت مراجعه فرماييد. همچنين از راه‌هاي زير نيز مي‌توانيد محصولات ما را ملاحظه و خريد نماييد:

۱- مراجعه به صفحه اينستاگرامي به آدرس:

https://www.instagram.com/zerafat.shop/

۲- مراجعه به كانال تلگرامي به آدرس:

https://t.me/zerafat_shop

۳- تماس با شماره موبايل: ۰۹۱۳۵۵۵۵۸۳۳


برچسب:
امتیاز:
 
بازدید: <~PostViwe~>

+ نوشته شده: 1399/7/2 ساعت: ۰۹ توسط:zerafatcom2 :